Hogyan hat életünkre a Jóga?

2017.10.10

Jóga gyakorlatok, a masszázs mellé?!

Igen! A masszázs számos jótékony hatásáról korábbi cikkekben már sokat olvashattunk, stresszoldás, fájdalom mentesítés, frissítés. Alkalmas általános állapotjavításra egyszeri kezeléssel és szinten tartásra, illetve fejlesztésére is terápiában alkalmazva, hiszen a rendszeres masszázs izomfejlesztő-nyújtó hatással is bír. Rendszeres kezelés mellett izmaink egészséges állapotukat megőrizve úja vitalizálódnak.

Ezt a hatást tudjuk fokozni rendszeresen végzett testgyakorlatokkal, a teljes test átmozgatására az egyik legkiválóbb módszer a jógagyakorlatok rendszeres végzése. Ez a mozgásforma mára igen változatos formákban és rengeteg helyen elérhető. Rendszeres jógázás hatására nő az az erőnlétünk és hajlékonyabbak is leszünk általa. A masszázs esetében ismeretes az idegrendszerünkre gyakorolt számtalan pozitív hatása, a jóga ezen a területen is remek kiegészítője lehet, hiszen ugyanúgy dolgozik a paraszimpatikus idegrendszerrel, beindítva a regenerálódást.

Hogyan válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb jógastílust?

A jógát bátran lehet ajánlani bárkinek, hiszen minden korosztály megtalálja a számára legkedvezőbb formát, függetlenül aktuális fizikai állapotától. A jógában mindig van hova fejlődni, velünk tud változni életvitelünkhöz, fizikai állapotunkhoz vagy korunkhoz igazodva.

Következzen pár fajtája azok előnyeivel.

Hatha jóga: a kezdők jógája, itt igaz igazán, hogy a kisgyermektől az aggastyánig mindenki végezheti, nincs benne semmilyen kényszer, a pózokat addig tartjuk ki, míg képesek vagyunk. Egyenletes, lassú fejlődés eredményez a testet komolyabb igénybevétel nem éri, ugyanakkor minden testrészt átmozgat, felpezsdíti a vérkeringést.

Astanga jóga: dinamikus jóga óra, melyben az úgynevezett tradicionális ászanákat (jóga gyakorlatokat) hajtják végre meghatározott sorrendben, szinte megállás nélkül.

Mivel a gyakorlatokat kis összekötő elemekkel kapcsolják össze, így valóban megállás csak egy-egy jóga póz meghatározott ideig való kitartása közben lehetséges. Így ez a jógastílus már komolyabb állóképességet igényel. A fejlődés izomzatunkon hamar meglátszik, hiszen ez egy igen intenzív mozgásforma.

Bikram jóga vagy hot jóga: ezen ősi mozgásforma modern köntösbe bújtatva, mely az astranga mellett a legnehezebb jóga típus. Különlegessége, hogy egy 37-39 fokra fűtött helyiségben tartják meg az órákat. A Bikram jóga a hatha jógából ismert, de rögzített rendben ismétlődő pózok sorozata. A nagy hőségeben végzett gyakorlatoknak számtalan pozitív hatást tulajdonítanak, mint az izomzat könnyebb lenyújtása, a kisebb sérülésveszély, a méregtelenítés támogatása izzadással, a vérkeringés felpezsdítésével nő az izmok oxigén ellátottsága is. A fejlődés ez esetben is gyors és látványos, hiszen komoly igénybevételnek tesszük ki testünket.

Nalini jóga: alapvetően Hölgyeknek kifejlesztett jóga, mely a főbb női szervek vitalizálására, kialakult problémák orvoslására fókuszál a mozgás-átmozgatás által. Szintén a hatha jóga gyakorlataival dolgozik, a női szervek megerősítésre, vitalizálásra helyezve a hangsúlyt. A finom mozdulatokkal, gyakorlatokkal a nőiesség átélését segíti elő, gyakorlása visszavezet minket a természetes nőiességhez.

A cikkem végén, pedig szeretném összegezni nektek, hogy miért jó a jóga, mint kiegészítő kezelés. Mik a főbb pozitív hatásai mindennapi életünkben :)


A Jóga Jótékony Hatásai

✔ Energikusabb leszel.

✔  Javul az emésztésed.

✔ Megtanulhatod kezelni a stresszt.

✔ Szellemi felfrissülést ad.

✔ Lelket építő és az elmét nyugtató.

✔ Erőssé és kitartóvá tesz, növeli az ízületek mozgástartományát, az ízületi mozgékonyságot, erősíti az izmokat.

✔ Egyedüli mozgásforma, mely a belső szerveket és mirigyeket is megmozgatja.

"Ép testben szép lélek"


Jógára és Masszázsra fel! :)

Tetszett a bejegyzésem? Kérlek, nyomj egy lájkot vagy oszd meg!

Köszönöm :)

A svédmasszázs hazájában megannyi kutatás foglalkozott, és foglalkozik jelenleg is, azzal a témával, hogy milyen pozitív, jótékony hatásai vannak a különböző, izomlazító eljárásoknak. Ezzel párhuzamosan az is előtérbe került, hogy melyek azok az érzések, érzetek, amik jó, ha kísérik magát a terápiát.

Az egyik leggyakrabban jelentkező kérdés, és a legsűrűbben előforduló probléma.